زن،آشپزخانه و لامبورگینی

" لایحه حمایت از خانواده " از موضوعات پر سر و صدای این روزهای کشوره که موافقان و مخالفان زیادی رو همراه خودش داشته و سبب میشه که این مخالفتها و موافقتهایی که اکثرا غیر منطقی و تنها از روی "جوسالاری" موجود در کشورمونه فضا رو به قدری غبارآلود کنه که حرفهای منطقی طرفین منازعه شنیده نشه .  

توی پرانتز بگم که مطرح کردن این لایحه پر هیاهو در فضای امروز کشورمون قطعا به خاطر پرت کردن حواسهاست و بعد از مدتی این لایحه مثل دفعات پیش مسکوت گذاشته میشه . ولی این موضوع سبب نمیشه که ندونیم و یا نخوایم بررسی کنیم که این لایحه چه چیزهایی رو میخواد بیان کنه.  

من این لایحه رو که سال 86 از طرف قوه قضائیه به دولت پیشنهاد شده و دولت هم دو بند جنجالی به اون اضافه کرده رو خوندم و با مقایسه با قانون قبلی به نتایج زیر رسیدم و اگه کسی چیزی دیگه ای هم میدونه میتونه بگه که کامل تر به موضوع نگاه کرده باشیم:

  • تبصره 2 ماده 21  موضوع کاملا احمقانه و بیخودیه که میگه اختلافات خانوادگی میتونه توی "شورای حل اختلاف" مطرح بشه . "شورای حل اختلاف" یه عده ریش سفید و ظاهر الصلاح هستند که خیلی به مباحث حقوقی آشنا نیستند و خیلی نمی تونند در حل اختلافات از مجرای حقوقی کمکی باشند. چرا که همه جا عرفه که پیش از اونکه دعوایی به مرحله شکایت کشیده بشه اول در اجتماع ریش سفیدی خونواده های دو طرف مطرح میشه و چون در اون مرحله به جواب قابل قبول نرسیده اونو به دادگاه میبرن . حالا احمقانه نیست که اختلاف خانوادگی بعد یه مجمع ریش سفیدی دوباره به یه اجتماع ریش سفیدی دیگه بره که غریبه هم هستن و ممکنه بعدها از اختلافات شما سو استفاده کنن؟
  • مشکل بعدی این قانون تبصره ماده 22 که میخواد مسائل قانونگذاری عقد موقت رو در قالب آیین نامه از اختیار مجلس بگیره و به قوه قضائیه بسپاره که مصداق کامل دخالت قوا و خلاف قانون اساسیه و به نظرم خیلی بهتره که مسائل مربوط به عقد نکاح توی کمیسیون های تخصصی مجلس مطرح بشه تا راهروهای قوه قضائیه . حالا هی برید مجلس ضعیف انتخاب کنید تا بعدها با تصویب قوانین بیخود بره تو پاچتون.
  • هر چی می کشیم از این ماده 23 و اون شرایطیه که دولت بهش اضافه کرده : ازدواج مجدد  که از نظر بسیاری از گروههای اجتماعی فمنیستی و غیر فمنیستی توهین به شخصیت زن امروزی بوده و بقیه مسائلی که خودتون میدونید. از نظر بنده به کسی بی احترامی نمیشه مگه اینکه خودش پبشاپیش اجازشو داده باشه. زنی که روز اول عشقو با تعداد سکه های طلا می سنجه و به مرد این اجازه رو میده که اونو بخره الان حق اعتراض نداره . تنها زنی که برای انسانیت خودش ارزش قائله و به هیچ وجه اونو با چیزی مثل طلا و مهر و اینا عوض نمی کنه می تونه تو این مرحله اعتراض کنه که از نظرم بعیده چنین زن با کمالاتی مردی رو پیدا کنه که بخواد به ازدواج مجدد فکر کنه. اینکه قانونگذار به خودش اجازه تصویب چنین قانونی رو میده به خاطر اینه که می بینه زمینه هاش توی جامعه وجود داره . ضمن اینکه اجازه ازدواج مجدد مرد رو از زن میگیره و به دادگاه میده که با وجود درست بودن این قسمت چون روی یه بنای نادرست قرار داده شده و اصل موضوع غلطه هیچ فایده ای بر اون مترتب نیست.
  • و ماده 25 این قانون که میخواد روی مهریه مالیات وضع کنه . نگاه کن دید قانونگذار رو که اون هم میخواد مرد رو اول زندگی بچاپه . میگه زنها باید یه درصد از اون پول نگرفته ای که بعدا باید بگیرن رو باید بدن. اول اینکه اون پول هنوز گرفته نشده و روی پول نگرفته کدوم احمقی مالیات وضع می کنه ؟ ثانیا ما میگیم مهریه به معنای خرید و فروش ارزش زنه اون وقت دولت میاد به لایحه این ماده رو اضافه می کنه که ما هم هستیم و سهم میخوایم!!!! بعد میگن برید ازدواج کنید!!!! 
نظرات 11 + ارسال نظر
وبساز شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:21 http://www.2websaz.co.cc

همیشه هستند کسانی که نمی خواهند پرواز تو را ببینند تو به پرواز فکر کن نه به آنها

ســــخن مانند دامن دخــتران است , هر چه کوتاه تر باشد به هدف نزدیک تر است (امیر جوان)


چه دعایی کنمت بهتر از آن ، که خدا پنجره ای رو به اطاقت باشد

وبساز ابزار وب نویسان جوان
جدیدترین کذهای موزیک

وبساز شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:33 http://www.2websaz.co.cc

همیشه هستند کسانی که نمی خواهند پرواز تو را ببینند تو به پرواز فکر کن نه به آنها

ســــخن مانند دامن دخــتران است , هر چه کوتاه تر باشد به هدف نزدیک تر است (امیر جوان)


چه دعایی کنمت بهتر از آن ، که خدا پنجره ای رو به اطاقت باشد

وبساز ابزار وب نویسان جوان
جدیدترین کذهای موزیک

دختر نارنج و ترنج شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 17:50 http://toranjbanoo.blogsky.com/

والله که این مهریه های بالا فقط دل آدم رو خوش می کنه. عروس داییم همین دو ماه پیش از همسرش جدا شد. ۳۹۰ میلیون مهرش بود می دونید چقدر گرفت؟ ۲۰ میلیون اونم در پنج قسط! حالا اگه روز اول می گفتن مهرت ۲۰ میلیونه اصلا عروسی رو به هم می زد...
کلا به نظر من نباید ازدواج کرد... چه کاریه؟ (منم مثل دوستان طبقه بالایی کلا صورت مسأله رو حذفش کردم خودم رو هم راحت کردم!!!)

ممنون ترنج بانو ! منظور از لامبورگینی که تکیه کلوم قسمتی از فامیل ماست همین خوش خیالی بعضی از زنهاست که سرنوشتی بهتر از عروس دایی شما پیدا نمی کنن.
والا ازدواج به این سبک خرید و فروش که الان جاریه همون بیعه و نه یه رابطه انسانی
ولی بعضی وقتها آدم عاشق میشه و دوست داره ازدواج هم کنه. مگه نه ؟!

دختر نارنج و ترنج شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 17:50 http://toranjbanoo.blogsky.com/

آهان راستی این لامبورگینی کوشش؟؟؟؟؟؟؟

زنهایی زیادی هستند که بین آشپزخونه و لامبورگینی سرگردونند

خنیاگرباد شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 22:48 http://khonyagarebaad.blogspot.com

والا منم می خواستم بنویسم راجع به این لایحه! منتظرم تصویب نهایی بشه و بیرون بیاد تا بهتر بشه راجع بهش صحبت کرد!
این مالیات بر مهریه واقعا خنده داره اما شاید اینبار عدو سبب خیر شد و این بساط مهریه بازی جمع بشه! زنها به جای مهریه موقع ازدواج درخواست حقوق سلب شدشون تو قانون رو داشته باشن! حقوق واقعیتری که مالیات هم نداره!

کاملا موافقم باهات در مورد مهریه ! وانگهی ! اگه این لایحه تصویب بشه قانون میشه و صحبت کردن دربارش نمیتونه به اندازه الان موثر باشه . مگخ نه ؟!

دختر نارنج و ترنج یکشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:48 http://toranjbanoo.blogsky.com/

آره.. بعضی وقتا عاشق می شی. دوست داری هم ازدواج کنی.. اما وقتی به زندگی دیگرونی که یه روز عاشق بودن و دوست داشتن ازدواج کنن و آخرش شدن همین عروس دایی من نگاه می کنی پشیمون می شی اساسی....
باور کن که از وقتی طلاق این دو نفر رو دیدم ترس ته دلم لونه کرده. نمی دونی چه لیلی و مجنونی بودن! ده سال دوست بودن و آخرش یه سال با هم زیر یه سقف زندگی کردن. فقط یه سال...

این موضوع نشون میده که عشق رو نمیشه در قالبی به نام ازدواج محصور کرد. ۱۰ سال عاشقی با یک سال ازدواج باطل میشه و ...
البته به نظرم ازدواج باید آپدیت بشه . اونم متناسب با زمان امروز

زهرا یکشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 16:55 http://hamsarekhob.wordpress.com

سلام
این همون اسلام محمدیه که می گن دیگه؟؟!!
هر روز یه قانون! هر روز یه تبصره! دیگه شورشو در آوردن.
خب یه دفعه همه چی رو برای مرد آزاد کنن خیال همه هم راحت بشه . زنهای این مملکت هم که آدم نیستن بخوان نظری هم بدن.
در مورد مهریه نظرم اینه که کلا چیز مزخرفیه . خوشبختی و یا بدبختی کسی با مهریه بالا تضمین نمی شه. وقتی دلی خوش نباشه تو زندگی پول هم نمی تونه شادش کنه و یا خوشبختش کنه.
در مورد این لایحه مالیات هم باید بگم واقعا نوبره به خدا . خودشونو مسخره کردن یا مردمو؟؟
بازم خوبه اجازه رانندگی و رای دادن به زن تو این مملکت آزاده. و مثل عربستان زنها رو تو خونه حبس نکردن. صد افسوس برای ایران عزیزمان.

زهرا یکشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 17:04 http://hamsarekhob.wordpress.com

به نارنج و ترنج عزیز
سلام.
عزیزم همه عشقها قرار نیست سالم باشه و اصلا واژه عشق تو مملکت ما بد معنی شده.
زن و مردی که با هم ازدواج می کنن دیگه کارشون از عشق گذشته. خاصیت عشق جدا بودنه. اگه به هم رسیدن دیگه عشق نیست. دوست داشتنه.
قرار نیست همه مشکلات زندگی به جدایی بکشه. و قرار نیست همه بعد از ازدواج از هم جدا بشن.
من هم متاهلم و با یه دنیا مشکل دارم زندگی می کنم ولی هیچوقت به جدایی و مهریه گرفتن فکر نکردم. مهریه یه کار تجملاتی و فرمالیته است که من به شخصه قبولش ندارم و همون روز اول بخشیدمش. چون ضامن خوشبختی نمی دونم.
مشکل تو همه زندگی ها هست ولی کسی که یا علی می گه باید فکر همه جاشو بکنه و وسطه راه جا نزنه. زندگی پر از پستی و بلندی هاست . اگه قرار باشه فقط تو خوشی ها یار و یاور هم باشن زن و شوهر و تو بدبختی و مشکلات هم دیگر رو تنها بذارن برای چی ازدواج می کنن . همون بهتر دوست بمونن. اگه مردی رو دوست داری باید خودش رو دوست داشته باشی نه ظاهر و کارش و موقعیتش رو. مردی که یه روزی داره و موقعیت اجتماعیش خوبه کنارش باشی و وقتی که ورشکست شد و ندار شد و معتاد شد رهاش کنی این زندگی از اول نباید سر بگیره که به اینجا ختم بشه.
تنها تو یه مورد نمی شه از گناه مرد گذشت و اونم این که مرد به زنش خیانت کنه که باز هم ما زنهای فداکاری رو داریم که دارن زندگی می کنن و همسرانشون رو دوست دارن. درسته که زن تو جامعه ما خیلی بدبخته و هر کس هرجور که دوست داره ازش استفاده می کنه. ولی این زنه که شخصیت خودش رو می سازه و اجازه نمی ده هیچکس بهش توهین کنه.
ببخش که سرت رو درد آوردم و قصدم هم دخالت نبود فقط حرفهات برام جالب بود.
شریعتی می گه: عاقلانه انتخاب کن. عاشقانه زندگی کن
شاد باشی و موفق عزیزم .

روزانه‏های یک دوشیزه یکشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 23:42 http://avigrin.blogfa.com

میگم شما احیاناً وکیلی... چیزی نیستی؟؟؟

نه . چطور مگه ؟!

his دوشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:52

bazi az raftanha bargashtan ham darad.mehr miayam.salam

خوش بگذره

مونا دوشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 22:47 http://ghoghnoosname.wordpress.com

در مورد این پست ذکر نکاتی را لازم دانستم:
۱- آیا تا به حال گذارتان به شوراهای حل اختلاف افتاده است؟؟؟
خداوند انشاءالله نصیب گرگ بیابان هم نکند!!!
مکانی که به تنهایی قابلیت ایجاد یاس فلسفی و سیری از زندگی را در یک فرد دارد!!!
توصیه: اگر کسی را دارید که علاقه مندید حسابی از شرمندگی اش دربیایید ولی وکیل نیست‌ یک وکالت کاری بهش بدید و یک پرونده شورایی بهش محول نمایید!!! و ذره ذره شاهد آب شدن تدریجی اش باشید...
از شلوغی و بی سر و سامانی و بی قاعدگی و کلا گم شدن مدارک لای پرونده بگیر تا بی سوادی روسای شعباتش که در حد یک دانشجوی لیسانس حقوق هم سواد ندارند و برای بدیهی ترین مسائل باید باهاش چانه بزنی تا دست آخر هم مانند بز اخفش نگاهت کنند و بگویند : هان؟؟؟ !!!!!!!
حالا نکته:
سپردن اختلافات خانوادگی به شوراهای حل اختلاف خیلی هم مفید میباشد!!!!!
علت: انقدر در این کوره راه به ملت فشار خواهد آمد که نیمی از آنها کلا بیخیال پیگیری پرونده شان خواهند شد!!! و آمار طلاق موقتا و ظاهرا پایین خواهد آمد...
دقیقا مانند پستانک در دهان کودک گذاشتن!!!
نه سیرش میکند نه برایش سودمند است...فقط تا مدت کوتاهی سرگرمش میکند و صدایش کوتاه میشود...
لذا میبینید که تفکرات استراتژیک بسیار پیچیده ای در پشت این مهم بوده است!!!!!!!!!!!!
ضمنا.فکر نکنید کلا دادگاه ها در امر رسیدگی به پرونده های خانواده حساسیت خاصی نشان میدهند.کلا راحت باشید!!! اگر انتخاب اشتباه کردید میتوانید در کمتر از یک هفته از شرش خلاص شوید!!!
در خصوص اجازه برای عقد موقت هم کلا چیز مسخره ای بوده است چون درصدی در تصمیم مردان نقشی نخواهد داشت...آنکه عقد موقت میکند از زنش اجازه نخواهد گرفت و کاری به قانون هم نخواهد داشت ... این هم که میگویند اگر مرد زن دوم بگیرد زن راحت میتواند طلاق بگیرد فقط در حرف است... چون به چشم دیده ام که قضات زل میزنند در چشمان زنان و میگویند خرجت رو که میده واسه چی میخوای طلاق بگیری؟با زنش کنار بیاید دیگه.اونم مثل خواهرت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا اجازه بدهند یا ندهند در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمیکند چون اگر بحث قبح هم باشد که دیگر قبحی نمانده است که بخواهد با این اجازه شکسته شود یا نشود...
در خصوص مهریه:
هیچی احمقانه تر از مهریه نیست.هیچی...چون در نهایت ندیدم زنی بتواند مهریه اش را از شوهرش درست و کامل بگیرد... کافیست مرد دادخواست اعسار بدهد...قسط بندی میشود و گرفتن مهریه عین تکدی گری میشود و ماهی یک سکه یا نیم سکه یا ربع سکه به زن میدهند که معمولا اگر زن خیلی سیریش باشد سه چهار سال میگیرد و بعد هم خودش خسته میشود...
عجیب ترین چیزی که هرگز برای من درک نمیشود این است که چگونه ممکن است زنی آنقدر از مردی بیزار شود که خودش را نخواهد اما پولش را بخواهد!!!
چطور مرد بد است اما پولش خوب است؟؟؟
عجیب است...حکایت یک بام و دو هواست کار این زن ها!!! حالا بیا روی این پول کثیف مالیات هم ببند!!!
جالب است.مهریه دینی است که عند المطالبه است یعنی به محض خواستن حال میشود(قابلیت وصول پیدا میکند) .اگر این وضع مالیات برای مرحله اجرا و به تناسب دریافت باشد یک چیزی.وگرنه وضع مالیات روی اصل مهریه به مسخرگی گرفتن خسارت تاخیر تادیه (دیرکرد)از چکی است که هنوز موعد آن نرسیده است!!!
عذر تقصیر بابت اطاله کلام...

ممنون ازت به خاطر کامنت جامع و کاملت.
من تا به حال شورای حل اختلاف نرفتم. ولی بنده خدایی از همسایگانمون تو فامیل کتک میخوره و با وجود تایید پزشکی قانونی نتونسته بود ضاربان رو محکوم کنه .

پس فلسفه این شورای حل اختلاف رو فهمیدیم. گذاشتن پستانک در دهان زوجین در شرف جدایی. میدونی مونا ؟! ما نسنجیده و بدون دونستن شرایط قضاوت کردیم .

نکات انتهای کامنتت درباره مهریه و مالیات بر اون جالب بود .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد