سفرهای میتی کمان

کایکو (در حالیکه دستمال قدرتش رو از شونه هاش باز میکرد با چهره ای خسته ) : خسته شدم ازین همه فسادی که کشور رو در برگرفته. الان چند مرتبه است که سرتاسر ژاپن رو می گردیم. از نزدیک با مردم دیدار می کنیم. مشکلاتشون رو می بینیم و در حل اون مشکلات بهشون کمک می کنیم. ولی نه دستمال قدرت من و نه شمشیر تو و نه سیاست و تدبیر میتی کمان نتونسته فساد رو توی این سرزمین ریشه کن کنه که هیچ بلکه بیشتر هم کرده. تسوکه! من خیلی خسته ام. این خستگیم بیشتر ازینکه جسمی باشه روحیه.نه. اصلا سرخوردگیه. من میگم روشهای ارباب کمان دیگه قدیمیه و جواب نمیده

تسوکه ( که موهای بلندش رو با دست از پیشانی به عقب میزد و شمشیرشو تمیز می کرد) : حق با توست برادر! من هم احساس می کنم که ما در ماموریت خود چندان موفق نبودیم. مثلا سه باره که به این دهکده سفر کردیم و هر بار درخت فساد اینجا رو در بر گرفته بود. من دلم به حال مردم زحمتکش میسوزه که مجبورن درد و رنج زیادی رو تحمل کنن

کایکو ( که گویی برای اولین بود در زندگی سراسر پهلوانی و قهرمانی خود به فکر فرو میرفت ) : گفتی درخت فساد؟! درخت؟!

تسوکه ( که با چشمانی تنگ شده به کایکو می نگریست ) : آره! خودشه! درخت فساد. آفرین کایکو ! من همیشه معتقد بودم که بلوغ و رشد تو رو با دستمال قدرت و قهرمانی و اسطوره پردازی محدود کردن وگرنه تو هم آدم خوشفکری هستی. درخت فساد. ما توی مبارزه با فساد همیشه شاخ و برگها رو دیدیم و اونها رو قطع کردیم ولی هیچ وقت دنبال این نبودیم که ریشه این فساد رو خشک کنیم.  اینه که ما الان سالهاست که داریم استان به استان ژاپن سفر می کنیم و نتیجه نمیگیریم.

کایکو ( که دیگه خودش رو در قالب اندبشمندان بزرگی چون زرتشت و بودا می دید ) : برای از بین بردن فساد باید محیطی که فساد توش رشد می کنه رو ازبین ببریم. عوامل موثر در رشد فساد رو از بین ببریم. محیط کشور ما از لحاظ فرهنگی و قانونی فسادپروره. تاریخ و مذهب ما فساد پروره. سامورایی های زیادی فاسد شدن چه برسه به توده مردم. باید این موضوع رو سریعا به میتی کمان ایمیل کنم.

تسوکه ( با تشویش خاصی در حالیکه شمرده و آهسته صحبت میکرد ) : به نظرت جناب میتی کمان این موضوع رو نفهمیده بود؟! نه. من بعید میدونم. اون حتما زودتر از ما به این موضوع پی برده بود. ولی حتما اون هم می خواسته که این فساد بمونه تا....

کایکو ( بی صبرانه ) : میخوای بگی جناب کمان منافع خودش رو در ادامه فساد ژاپن و زجر توده ها دیده؟ حالا چکار باید کرد؟ وای به روزی که بگندد نمک

تسوکه ( در حالیکه رو به رو  را نگاه میکرد ) : غیر از اینکه این موضوع رو باید به اطلاع حاکم بزرگ برسونیم باید مردم رو بیدار کنیم  عوامل رشد فساد رو ازبین ببریم. من توی وبلاگ خودم ازین موضوع صحبت می کنم . اصلا یه بازی وبلاگیش میکنم. همه هم دعوتند. ۱۰ عامل رشد فساد به ترتیب اولویت.

کایکو: من که حتما شرکت میکنم

نظرات 6 + ارسال نظر
سوزیانا59 پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1389 ساعت 19:56

سلام. ممنون که به وب من سر زدین. شما تو اون قرار وبلاگی بچه ها اومده بودین نه؟!
اون پست کوتاه از کشور رو خیلی دوست داشتم. من هم به بیسوادی تحصیلکرده ها معتقدم

فکر می کنم باید زودتر از اینها سر میزدم .

دختری در باد جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:27

دختری در باد جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:30

ببخشید کامنت قبلم فقط یه امتحان بود که ببینم آیا سیو می شه یا نه.
من بار اوله که برای شما کامنت می ذارم. مدتی هست که با نوشته هاتون آشنا شدم. زیبا می نویسید و سخت!
وبلاگی ندارم که بتونم این بازی رو انجام بدم ولی دوست داشتم که چند عامل رشد فساد رو بگم.
فقر - بیکاری- خانواده- جامعه.
همینها یادم بود

ازت ممنونم دختری که در باد ایستادی یا نشسته ای.

زهرا یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:24

سلام آرش جان،
به نظر من فرد گرایی بومی شده شرقی که منجر به رشد جماعت عظیمی با شعار "به من چه!" شده می تونه یکی از عوامل مهم فسادی باشه که نمایان هم نیست و البته خیلی از نشانه های بارز فقر و فساد رو هم پوشش می ده. اگه دقت کنید دغدغه ی اکثریت جامعه ی ما حفظ منافعیه که خیلی بدیعی و بیسیک هستن. به طور کل به نظر من بیش از اینکه فقر مالی ما رو به سوی فساد سوق بده این فقر فرهنگیه که داره ما رو از درون و به تدریج نابود می کنه. در راستای همون دغدغه های بیسیک، نُرم شدن رفتارهایی مثل دروغ و دورویی یکی از نشانه های بیماری جامعه ای که عفونت درونیش یا از سر ناآگاهی یا از سر آگاهی بسیار انکار می شه و در نتیجه به تدریج هم بیشتر میشه. پس به نظر من اخلاقیات فراموش شده ای که انسانی هستن و نه اسلامی و غیره و غیره ریشه ی اصلی فساد و همچنین خیلی از بلاهایی که به سرمون میاد. پس......از ماست که بر ماست! البته ناگفته نماند که بعضی ها (همونایی که از سر آگاهی انکار می کنن) هم از این وضعیت بدشون نمیاد و دارن حال می کنن!!
ببخشید آرش حس میکنم پراکنده نوشتم! خیلی سعی کردم خوب منظورم رو بفهمونم اگه نشده ببخشید چون من نوشتار خوبی ندارم کلاً!

ممنونم . به نظرم خیلی خوب اومد و کامل .

جواد دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1389 ساعت 21:48 http://kashtybady.persianblog.ir

اصلا مگه فسادی وجود داره؟؟؟؟
به نظر من اینها لازمه یک جامعه هستش...تو اسمشو بذار فساد...من اسمشو می دارم بازی اقتصادی که میشه انجام داد...تو سیستمهای اقتصادی پیشرفته این بازیها یا فساد پیشرفته میشه و من و تو نمی تونیم ببینیم و فکر میکنیم تو اون کشورها فساد نیست....

اگه مفهوم جامعه رو قبول کنی باید بازیهایی مثل فساد رو هم بپذیری. مگه اینکه بخوای قوانین مدنی رو تخطئه کنی که اون بحثی جداست. بعد من فکر نمی کنم کشورهای پیشرفته ای وجود داشته باشند که بخوان ملاک ما قرار بگیرند. نمایشنامه منم در مورد فساد در ژاپن بود که یه کشور پیشرفته است جواد جان

لاله سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 00:29

انواع فقر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد