حسب حالی ننوشتی و شد ایامی چند

همه چیز بالاخره تموم شد. مثل یک هیاهو٬مثل چکاچکِ شمشیرهای وسط میدون جنگ. مراسم نوروز و دلخوشکنک های مردم رو میگم. زمستون و بهار مثل آواهای زیر و بُم یک ترنم و ترانه اند و زمانی آوایِ زیرِ بهار شیرینی و لطافت خودشو تبدیل به شیره ء جونت می کنه که پیش از اون آوایِ بم زمستون سردی و ستبریشو شیرهء وجودت کرده باشه. بهار برای مردمی با زندگی از پیش تعیین شده و کنترل شده ٬ مردمی که دستاوردهاشون توی زندگیشون دروغ و ریا و تملقه ٬فقط مثل یک مخدر عمل می کنه . بیچاره ها فکر می کنند چون بهار اومده و فصل زایش و باروریست باید کینه های کهن رو با لبخندهای آگنده با زهر ریا بپوشونن و ...  در حالیکه نمی دونند و نمی بینند که زایش مدتها پیشتر در زمستون آغاز شده .  

زیبایی مثل زشتی و یا خوبی و بدی و خیلی از صفات دیگه یک ماهیت و حقیقت دارند و اون هم جریان سیال وجود و آفرینشه که مثل تجزیه نور در منشور ادراک و منطق آدمی به رنگین کمونی از صفات تبدیل میشه. بگذریم 

چقدر اینجا رو خاک گرفته. کهنه و غبار آلود ولی برای من همون حس کلبه ای رو داره که در راه مونده ای برای زدودن غبار غم دل و جان سالکان و روندگان ساخته. گاهی هم حس می کنم من خارون پاروزنم که مسافران رو سوار بر مالیخولیای درونم در سرزمین نیستیها جابجا می کنم... 

با تموم این احوال دلم برای تک تک دوستام تنگ شده بود. دلم برای وبلاگ نویسی تنگ شده بود هر چند که فضای وبلاگستان رو تیرگی و تارگی کبر و غرور و منیت گرفته. هر چند که نوشته های بلاگرها بوی زندگی رو نمیدند. هرچند که چیره دستان این بازار قلم ها غلاف کرده باشند.  هر چند که مسابقه "کی بدبخت تره "توی وبلاگستان و بین بلاگرها راه افتاده باشه و همه فریاد غم و خستگی و بندگی و بردگی به آسمان بلند کنند می نویسم و می خوانم: 

آری آری زندگی زیباست٬زندگی آتشگهی دیرنده پابرجاست٬گر بیفروزیش رقص شعله اش در هر کران پیداست٬ورنه خاموش است و خاموشی گناه ماست

نظرات 6 + ارسال نظر
soroush سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:48 http://0osorousho0.blogfa.com/

زیبا مینویسی!
از یک سری کلمات زیاد استفاده میکنی که حس افسردگی رو منتقل می کنه.
زندگی زیباست...

افسردگی هم جزو همین زندگی زیباست سروش جان

زهرا چهارشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:30 http://zaneashegh.blogsky.com

مرسی٬ خیلی زیبا بود. عجیب به دلم نشست.
واقعا زندگی زیباست. من اینو همیشه گفتم. زندگی با تمام مشکلات و سختیهاش زیباست.

تظاهر چی میشه اونوقت؟

دختر نارنج و ترنج چهارشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 16:52 http://toranjbanoo.com

سلام آرش عزیز
خیلی خوشحالم که برگشتی و نوشتی.. سال نو مبارک! امیدوارم که سال جدید رو با روحیه ی خوب و روزهای خوش شروع کرده باشی و با خوبی ادامه ش بدی.

ممنون از تو. حضور دوست خوبی مثل تو برام روحیه بخش و شادی بخشه

جواد چهارشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 21:52 http://kashtybady.persiablog.ir

چقدر خوندن آرزوهای یک کودک 2ساله ویک ماهه زیباست....

من از دنیای شما پیرمردها خوشم نمیاد

زهرا جمعه 19 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:45 http://zaneashegh.blogsky.com

تظاهر؟!!!!

بله. تظاهر.

زهرا شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:07 http://zaneashegh.blogsky.com

زندگی با تظاهر کردنهاش هم زیباست! وقتی نخوای کسی بفهمه که از درون چی می کشی خودش خیلی لذت بخشه. این که کسی نتونه به درون زندگیت رسوخ کنه تا مشکلاتت رو بیشتر نکنه٬ خودش به معنای واقعی زیباست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد