سفرهای میتی کمان

کایکو (در حالیکه دستمال قدرتش رو از شونه هاش باز میکرد با چهره ای خسته ) : خسته شدم ازین همه فسادی که کشور رو در برگرفته. الان چند مرتبه است که سرتاسر ژاپن رو می گردیم. از نزدیک با مردم دیدار می کنیم. مشکلاتشون رو می بینیم و در حل اون مشکلات بهشون کمک می کنیم. ولی نه دستمال قدرت من و نه شمشیر تو و نه سیاست و تدبیر میتی کمان نتونسته فساد رو توی این سرزمین ریشه کن کنه که هیچ بلکه بیشتر هم کرده. تسوکه! من خیلی خسته ام. این خستگیم بیشتر ازینکه جسمی باشه روحیه.نه. اصلا سرخوردگیه. من میگم روشهای ارباب کمان دیگه قدیمیه و جواب نمیده

ادامه مطلب ...

کوتاه از کشور

۱)چه بخوایم چه نخوایم بحث هدفمندی یارانه ها باید انجام میشد. اینکه از روزهای نخست اومدن قیمت ها رو بدون در نظر گرفتن ترند و جهت بازار تثبیت کردند و در راستای نیل به اهداف خاص از ابزار پوپولیسم کمک گرفتند اشتباه بود و شرایط ایجاب می کرد که این وضعیت اصلاح بشه.  

شاید شما هم از زمره افرادی هستید که تصور می کنید هدفمندی یارانه ها باعث سخت تر شدن وضعیت کشور میشه و البته از کسانی هستید که از چم و خم سیاست توی این کشور چندان اطلاعی نداره.

ادامه مطلب ...

کدام مسخ ؟!

شاید خیلی عجیب نباشه که متوجه بشی چشمهات قادرند درون هر موجود زنده ای رو بکاوند. ولی این دقیقا اتفاقی بود که برای مرد افتاده بود. شاید داشتن توانایی های عجیب و غریب توی سرزمین من که آکنده از جسمها و سرهای گرسنه است یه منبع درآمد و  کلا فال و تماشا باشه. ولی مرد ازین سندرم نادر چندان دل خوشی نداشت. براش بی معنا بود که آدمها درنظرش محو و گم باشند اون هم در حالیکه صدای نفسهاشونو کنار خودش می شنید و  براش منطقی نبود که ابعاد آدمها رو در حد نامتعارف " کوچک" ببینه. "پس اون اندازه واقعی آدمیزاد چی میشه؟ چرا اینها این همه گنگ و کوچیکند؟" یاد شوخی چشم پزشک افتادکه با خنده بهش گفته بود: از کجا معلوم که ایراد از چشمان تو باشه و نه از ما؟ 

ادامه مطلب ...

او نمیدیدش و از دور خدایا می کرد

میخواست پایان داستانش سوررئالیستی باشه. چندین سال بود که مثل نقاشی که طرح اتودهای مختلفی رو  برای تعیین بهترین تناسب و هارمونی بین سوژه ها تست می کنه به این نوع پایان فکر کرده بود. این چطور بود؟  

" به نظرم گره گوار می تونست و میبایست صبح اون روزی که سوسک شده بود بازی رو قبول می کرد و به دتبال راز چگونگی عبور از مرز پیکر جانوری به جانور دیگه می گشت. همین که گره گوار خودشو مسخ شده دید و کیمیا به اون ارزشمندی رو نادیده گرفت کارش خراب شد. "   

نه. شاید بهتره دست از عقاید احمقانه هگلی درباب زیبایی هنر دست بشوره و بشه یه بچه آدم مثل کانت:  

ادامه مطلب ...